Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Rádi byste si zkusili jinou práci, ale při čtení inzerátů se vždy zaseknete.

Přesněji řečeno: zarazí vás obavy, že nemáte potřebnou praxi. Jenže firmy si nové kolegy nevybírají jen podle toho, co umí – hodně záleží i na tom, jací jsou. Tohle je osm schopností, které uplatníte skoro všude, bez ohledu na obor nebo profesi. Máte některé z nich?

 

1. Adaptibilita

V současné době neustálých změn je adaptibilita klíčová. Znamená třeba přizpůsobit se změnám, nové firemní kultuře, naslouchat požadavkům zákazníků a kolegů. Pokud pojedete v zajetých kolejích, ačkoliv se okolní svět neustále mění, riskujete, že vám tak trochu ujede vlak.

 

2. Rozhodnost

Denně před sebou máme několik desítek situací, kdy se prostě musíme nějak rozhodnout. Jenže to může být těžké. Bude rozhodnutí, které uděláte, dobré nebo špatné? To se ukáže až tehdy, když ho uděláte. Odvahy do věcí „říznout” si firmy většinou cení víc, než zdlouhavého přešlapování na místě.

 

3. Budování vztahů

K vašemu úspěchu jsou potřební ostatní lidé (kolegové, klienti, dodavatelé). Budování vztahů je složitá disciplína a je nutné si uvědomit, že tento vztah není o vás nebo o nich, ale o VÁS dohromady jako partnerech. Snažte se vždy pochopit druhou stranu a propojovat lidi, které znáte. Nikdy nevíte, kdy naopak oni pomohou vám.

 

4. Ochota zariskovat

Lidé se přirozeně snaží minimálně riskovat. Ve většině případů proto proplouváme životem a neriskujeme, protože se bojíme neúspěchu. Jenže úspěch sám o sobě nepřijde. Pokud chcete uspět, udělat změnu, je nutné vystavit se riziku. A je více než pravděpodobné, že několikrát padnete. Pak je důležité dokázat se opět zvednout a zabojovat.

 

5. Komunikace

V každém druhém inzerátu máte napsáno, že firma hledá kandidáta s dobrými komunikačními schopnostmi. Ale co to znamená? Určitě schopnost být dobrým posluchačem a naslouchat tomu, co říká druhá strana. Další část je o tom, že musíte být schopní své myšlenky předat dál, aby byly pochopeny právě tak, jak vy chcete. A v neposlední řadě je to také o tom, že se s vámi lidé budou cítit dobře.

 

6. Vytrvalost

Naučte se vytrvalosti a přemýšlejte o tom, co bude, když dosáhnete svého cíle. Tvrdá práce začíná právě ve chvíli, kdy přesvědčíte druhou stranu. Přemýšlejte o klientovi (či kolegovi) a o jeho zkušenosti, když s vámi uzavře nějakou dohodu. Co chcete, aby si pamatoval?

 

7. Empatie

Empatie je schopnost se vcítit se do druhých. Jde o to pochopit motivy lidí a následně jim ukázat, jak jim zrovna vy můžete pomoci. Ruku v ruce s empatií jde přesvědčivost a motivace lidí. Tato schopnost se vám bude ještě více hodit na pozicích, kde budete mít vlastní tým.

 

8. Smysl pro humor

Ať už je situace jakkoliv složitá, vždy je dobré se na ni podívat s nadhledem a humorem. Nikdo nechce trávit hodiny ve společnosti lidí, kteří se nedokáží zasmát. A smích je dobrý také pro vaše zdraví, protože uvolňuje stres i strnulost svalů!

Po těchto dovednostech pátrá většina personalistů i manažerů. Zejména u absolventských pozic jsou někdy důležitější než znalosti ze studií.

 

Zdroj: Jobs.cz