Nabízím a také ve skutečnosti pro firmy dělám (mí klienti to potvrzují) poctivou práci na míru. Na míru firmy, lidem v ní, aktuální situaci. Umím se přizpůsobit realitě a nalézat v tom cesty, které nejlépe fungují k dosažení zadání. Daří se mi to, protože jsem praktik a také díky NLP dovednosti.
Exkluzivně modelování
Hodně odborníků to školí, málo odborníků to dělá. Já to pro mé klienty dělám. Mám k modelování lásku, a jak se lety ukazuje, i talent.
Jak by se vám líbilo, získat jasný koncept vašeho týmu a představu na co se v jeho rámci soustředit?
Dopřejte si luxus poznat, co sami skutečně chcete, jaký chcete mít dopad na ostatní, jaké jste schopni proto dělat konkrétní činy a jak jste ochotni přiznat si myšlenky a emoce, které kolem svých vizí máte.
Proč mi nešlo se s metodou modelování minout?
Vlastně jsem nikdy nechodila pořádně do školy. Jako bych, slovy mého muže, přepálila start. Do první třídy jsem nastoupila už v pěti letech, abych stihla alespoň pár měsíců školní docházky, než jsme odjeli do Afriky. A protože jsem byla ještě nedozrálá a hravá, trávila jsem dost vyučovacího času místo ve třídě v útulné šatně, kde jsem prožila nesčetně svých vlastních fantazijních dobrodružství. Pak mě až do páté třídy učila mamka v místnosti, které jsme říkali škola, ale ve skutečnosti to byl nejlépe klimatizovaný prostor, kde jsme skladovali domácí ovoce a zeleninu z naší africké zahrady. A pak už jsem se do školského systému nějak nevpravila. Nebyla jsem tam ráda. Hodně jsem chodila za školu, gymnázium ve Zlíně jsem studovala současně s literárně divadelní školou v Brně a vymlouvala se jednou docházkou na druhou a místo toho prožívala skutečný život, jaký se jen v letech puberty zažívat dá.
Co mě to naučilo?
- chodit vlastní cestou
- mít odpovědnost za vlastní jednání
- soustředění se na to, co je skutečně důležité
- učit se za pochodu ze všeho, co se kolem mě děje
- lásku k cílům
- pracovitost
Rozběhla jsem metodu MODELOVÁNÍ, která si našla mne a já ji. Tato metoda je:
- lidská
- strukturovaná
- zapojuje rozum i cit
- respektuje vlastní cestu
- soustředí se nato, co je skutečně důležité
- bere ze všeho, co se děje
- pracuje s cíli šéfa týmu a je to solidní dřina pro všechny zúčastněné
Modelování dělám pro rozličné pracovní pozice, např pro top manažera, mistra, úředníka, asistentku, prodavačku. Tam všude to mělo smysl a namísto obecných dovedností, jsme identifikovali ty patřičné. Každé modelování se chová stejně a má stejně silný dopad, jako v našem ukázkovém příkladu, a nejčastější zakázce, tedy obchodníkovi.
Proč už nám obchodní dovednosti nestačí a chceme víc?
Víme, že hodnota sebevětšího díla není taková, jak se o ní říká, ale právě taková, za kolik se prodá. Nebo že, každá věc si nakonec najde svého kupce, ale taky že něco se prodává samo a přitom totéž jinde se prodat prostě nedá. Že jsou zázraky mezi nebem a zemí, a že obchod je plný tajemství a záhad. O obchodnících se říká, že musí být pragmatičtí, ukáznění a bez emocí a zároveň od nich čekáme, jak empaticky se vcítí do zákazníka. Ať je vaše zkušenost jakákoliv, jedno je jisté. Bez úspěšných obchodníků se naše výrobky a služby neobejdou.
Existuje milion publikací jak se stát úspěšným obchodníkem, stejně tak standardní školení obchodních dovedností. Jenže ono se zdá, že to není to pravé. Že přeci, i když je to autor bestselleru, stejně nemůže vědět, jak to chodí u vás na pobočce, co potřebuje vaše malá rodinná firma nebo s čím konkrétně se teď potýká vaše dynamicky se rozrůstající firma s pobočkami po celém světě.
Modelování je vaše vlastní unikátní cesta k úspěšným obchodníkům. Vychází z vaší reálné situace, pracuje s vašimi lidmi přímo v terénu a rychle a účinně znásobuje počet vašich úspěšných obchodníků. Myslíte teď na některé vaše úspěšné obchodníky? Představte si, že si jich v týmu můžete naklonovat mnohem víc…
ÚSPĚŠNÝ OBCHODNÍK
Tento program jsme koncipovali do dvou částí:
- přípravná část stínování - zaměřena na identifikování a vytvoření modelu vzorů a příprava pro trénink
- tréninková část modelování - definitivní sestavení a realizace tréninku na základě modelování vzorů
Hlavní cíle programu:
- identifikace klíčových prvků chování vašeho úspěšného obchodníka
- sestavení vzorů/profilu obchodníka
- reflexe své role obchodníka – co a jak dělám, co k tomu potřebuji
- díky důsledné sebereflexi zvládnutí vědomého rozvoje svých dovedností
- schopnost rozvíjet další lidi – z pozice jednoho úspěšného obchodníka k úspěšnému týmu, podpora úspěchu celé firmy
Část 1. - Modelování
Modelování je unikátní NLP metoda, která umožňuje najít klíčové prvky pro úspěch v chování lidí. Díky identifikování těchto prvků si obchodníci, kteří jsou vzory, uvědomí, proč jsou úspěšní – co je dělá úspěšnými a mohou to přenášet dát. Na základě této identifikace je možné sestavit trénink, který je zaměřen na tyto klíčové prvky chování a myšlení. V tréninku se využívá tréninkových postupů modelování. Není to hraní si na někoho, ale vědomé převzetí určitého vzorce do svého chování. Je to velmi rychlé, účinné a vědomé.
Cíle:
- získat a přesně formulovat do základních elementů vaše skvělé obchodníky
- identifikovat klíčové elementy pro úspěšný obchod v reálném prostředí
- připravit skutečný profil obchodníka, který svou prací vytváří úspěch
- zvědomit úspěšnému obchodníkovi jeho počínání a tím ještě dále posilovat jeho kvalitní výkon
- připravit podle reálného profilu trénink přesně na míru situacím, prostředí, potřebám a možnostem firmy
Časový rozsah: 5 dní - (stínování vybraných nejlepších obchodníků).
Metody a formy práce: stínování, modelování koučem, rozhovory, ověřování hypotéz. (Práce v kanceláři i v obchodníkově terénu.)
Modelování má 5 kroků a je možné pomocí tohoto programování přenášet hluboké vzorce a strategie, které vedou k úspěchu jednotlivce do chování druhého člověka.
- Krok - Vybereme osobu, která má být vzorem – kdo je vynikající v tom co dělá. Pro určitý profil pracujeme s několika vzory – 3 až 5 vzorů.
- Krok - Rozbor - věnujeme čas tomu rozpoznat, proč je tak dobrý v tom co dělá. Modelování rozlišuje chování, pocity a myšlení do velkých podrobností tak, aby byly odhaleny základní prvky chování. Toto je založeno na pozorování, rozhovoru, stínování, a pokud je to možné na videonahrávce dané činnosti. V případě obchodníků nejde pouze o samotné jednání, ale o to, co se děje před obchodním jednáním, na něm, co se děje v případě neúspěchu. Klíčové momenty pro analýzu nejsou, když se všechno daří, ale stejně tak i když se něco nedaří.
- Krok - Zážitkové nevědomé přebírání vzorců – je to jednak součást učení a jednak způsob, jak identifikovat drobné prvky v chování.
- Krok - Vytvoření kódu – identifikace metaprogramů, strategií a TOTE vzorců – jaké používá strategie, přesvědčení, vizualizace, co se odehrává v klíčových okamžicích, že je ve výsledku tento člověk úspěšný.
- Krok - sestavení tréninku na základě identifikovaných klíčových elementů tak, aby bylo možné absorbovat chování a vzorce v chování. Trénink spočívá v uvědomění si těchto vzorců, kopírování a napodobování tak, aby nám přešly do našeho chování a rejstříku vzorců.
(Co je základní prvek TOTE – je to jednotka chování, která se odehrává bez přemýšlení. Neuvědomujeme si, co jsme udělali, ale funguje to. Teprve když ho vědomě identifikujeme a popíšeme, je možné se ho učit.)
Část 2. - Trénink úspěšného obchodníka
Cíle:
- naučit obchodníky převzít vzorec do svého chování – tréninková metoda modelování
- pracovat s identifikovanými vzorci chování
- rozvinout klíčové prvky chování vzorů u dalších obchodníků
- naučit jednotlivce pracovat s přenosem dovedností od jednotlivce do týmu
Popis: Tato část programu posouvá reflektované dovednosti úspěšného obchodníka k dalším lidem v obchodním týmu tak, aby i oni měli vzor, podle kterého mohou trénovat úspěšnou činnost obchodníka.
Časový rozsah: 2 dny – na základě jedné přípravné části je možné realizovat jakékoliv množství tréninků
Optimální počet účastníků: 12 – 14 účastníků
Metody a formy práce: lektorování, modelování, zážitkové učení, párový, týmový, skupinový koučink a mentorink, sebereflexe a reflexe
Začíná Vás modelování zajímat stejně jako mě? Máte se chuť se potkat a promluvit si o Vašem týmu, jak to máte teď a co byste chtěli jinak? Jsem připravena Vás ve Vašich potřebách a úsilí podpořit. Stačí se objednat na schůzku.
Modelování ve firmě Teddies, s.r.o.:
Co Ti osobně, jako šéfovi týmu, modelování přineslo? (Otázka pro Michala Vyhnálka.)
Mně, jako šéfovi týmu, modelování přineslo jasný koncept a představu na co se soustředit. Každý tým je úplně jiný, v každém panuje úplně jiná energie a platí jiné zákonitosti. Když jsem se dozvěděl o modelování, byl jsem nadšen. Opravdu jsem něco takového hledal. Nechtěl jsem posílat můj obchodní tým na "standardní" školení, chtěl jsem zjistit, proč jsou někteří moji obchodníci úspěšní, jak přemýšlejí a co je pro ně důležité, aby dosahovali výsledků. To všechno mi modelování ukázalo a nyní vím, co je potřeba za dovednosti, jak přemýšlejí a chovají se úspěšní obchodníci v naší firmě. Já sám jsem si uvědomil, jak komplexní osobností by měl obchodník být.
Když se řekne tým před modelováním a po modelování, jaký rozdíl je vidět?
Na týmu je vidět velké uvědomění. Uvědomění toho, co je to nejcennější a nejdůležitější pro práci obchodníka, jak to má každý člen týmu a co vede v naší firmě k výsledkům u obchodníků. Modelování ukázalo a nastavilo průřez všech činností obchodníka a toho co vede k výsledkům.