Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

aneb Proč hrát se zaměstnanci onlinovky

 

Problém je v tom, že práce na dálku výrazně ztěžuje socializaci se spoluhráči.

Do baru se neuteče, nemůžeš číst řeč těla a spontánní konverzace se vypaří. Základy budování týmu jsou stejné – komunikace, sdílené hodnoty, kamarádství a víra v poslání společnosti – ale cesty k založení těchto základů jsou při vzdáleném spojení velmi omezené.

Online hry mohou vyřešit mnoho výzev dědění do vzdáleného týmového budování.

Hry dělají několik věcí, které je ideální pro budování silných spojení a vytváření blízkosti mezi vrstevníky. Mohou:

  • snížení laťky na sociální interakci
  • vytváření jedinečných sdílených prostředí
  • poskytnout bezpečné prostředí pro hlubší konverzaci
  • poskytnout prospěšnou strukturu skupinových interakcí
  • využijete videohovory s omezenou šířkou pásma
  • umožnit, aby týmová práce byla procvičována s nižšími sázkami

Je také mnohem snazší získat buy-in na triviální noc nebo hru, která je zábavná a zábavná, než aby lidi nadchla další šťastná hodinka zoomu. Podívejme se, proč je dynamika hry tak užitečná pro online připojení.

 

Hry vytvářejí inkluzivní konverzace, které fungují online

Důležitým aspektem budování silného týmu je prolomení zdí mezi jednotlivými členy týmu a podpora spojení mezi nimi. To může být v reálném světě obtížné přirozeně a je to ještě náročnější virtuálně.

Většina událostí není spuštěna s ideální strukturou pro budování týmu a konverzace skončí příliš zaměřeny na jednoho reproduktoru nebo na free-for-all, kterému dominují nejhlasitější hlasy.

Se správnou hrou můžete vytvořit konverzační strukturu, která je mnohem inkluzivnější a ideální pro týmové bodování. Herní konverzace jsou navíc často založeny na obratu a přirozeně se hodí k online konverzaci s většími skupinami.

 

Hry učí týmovou práci v rychlém a nízkorizikém prostředí

Vysoce funkční vzdálený tým bude schopen soudržně pracovat na jediném cíli. Členové pochopí své silné stránky, pochopí, jak spolu komunikovat, a budou schopni pracovat jako efektivní a koordinovaný celek. Naučit se to může trvat hodně času.

Hry nabízejí rychlý iterační cyklus s nižšími důsledky selhání a poskytují ideální prostředí pro učení se pracovat jako tým.

Sociální spolupráce požadovaná ve hrách je často velmi podobná skutečnému světu. Komunikační a mezilidské výzvy práce jsou často replikovány v online hrách – ale bez vysokých sázek a rizika výkonu v reálném světě a termínů.

Ve hře je také možné procházet mnohem více scénářů týmové práce než v reálném pracovním prostředí. Možnost hrát více her nebo výzev v krátkém časovém období může také poskytnout více příležitostí naučit se spolupracovat než ekvivalentní časové období spolupráce na skutečném projektu s reálnými důsledky.

 

Hry nabízejí bezpečný prostor pro rozhovor o skutečných věcech

Vytváření skutečných přátelství mezi členy týmu vyžaduje určitý stupeň zranitelnosti, který může být obtížné v každodenní konverzaci vynořit, a je obzvláště náročný na videohovory.

Přátelství mezi členy týmu obvykle začínají malými rozhovory a pomalu rostou v důvěře a blízkosti v průběhu času. Když se to stane přirozeně, tento proces může trvat dlouho a vyžaduje hodně interakce (poměr skutečné konverzace k malému rozhovoru je velmi nízký).

Podle psychologa Arthura Arona, kterého možná znáte z populárního článku NY Times 36 Otázky k zamilovatse , je klíčem k vytvoření blízkých vazeb postupný nárůst vzájemné zranitelnosti (skutečné rozhovory)

Z hlediska budování firemního týmu jde o toto: vytváření vazeb uvnitř vašeho týmu bude nakonec vyžadovat, aby členové týmu ukázali vzájemnou zranitelnost a vedli skutečné rozhovory.

V kanceláři společnosti je obrovské množství interakcí a to vše se děje organicky, ale tento luxus nemáme, když pracujeme virtuálně. Být nejefektivnější při budování týmu online vyžaduje velmi záměrný přístup, který upřednostňuje skutečnou konverzaci a sebezpřístupnění.

Hry mohou přidat přesně tuto strukturu do konverzací (jak je uvedeno výše) a samotné hry mohou být speciálně navrženy tak, aby podporovaly sebepoznání a skutečnou konverzaci v přístupném a zábavném prostředí.

 

Hry pomáhají překonat nižší věrnost videohovorů

Interpersonální komunikace obvykle využívá neuvěřitelné množství šířky pásma informací: instinktivně sledujeme pohyby těla, nepatrné zvukové inflexe, mikrovýrazy obličeje, proxemiky amnoho dalšího v okamžitém reálném čase.

Na druhou stranu snaha vést konverzaci přes videochat vede k téměř úplnému zhroucení neverbálních podnětů a podstatné degradaci verbální komunikace. Odborníci se shodli na tom, že únava zoomuje skutečná i nákladná , a mnozí z nich se shodují, že hlavní příčina souvisí s latencí, šířkou pásma a rozpadem přirozeného přenosu informací mezi stranami (např. oční kontakt).

Vzhledem k tomu, o kolik menší šířka pásma je k dispozici během online komunikace, mnoho týmů instinktivně tíhne k přístupu ke schůzkám "pouze transakcím". To může poskytnout některé výhody – hovory jsou kratší, snižují celkovou únavu a existuje užší rozvrh definovaných prací – ale tento přístup zcela eliminuje budování vztahů. Některé týmy mohou fungovat tímto způsobem (pokud se nějakou dobu znají), ale pro mnohé je toto odstranění týmové interakce velkým problémem.

Hry mohou pomoci překonat problémy s šířkou pásma a latencí vytvořením jasné struktury pro komunikaci. Strukturované konverzace založené na pravidlech odstraňují potřebu každého účastníka dynamicky číst místnost, aby věděl, kdy mluvit a co říct. Struktura her založená na pravidlech nahrazuje potřebu sledovat meta-strukturu skupinové konverzace, což účastníkům umožňuje soustředit se na obsah komunikace a ne na to, kdo je na řadě s mluvením.

Strukturovaná komunikace může také snížit míru konverzační chyby (např. lidé, kteří spolu mluví) a celkově co nejvíce vynasnažovat prostředí se sníženou šířkou pásma.

 

Hry snižují sociální bariéry a vytvářejí buy-in

Nejjednodušší způsob, jak umlčet videohovor, je položit hlubokou nebo otevřenou otázku - lidé se okamžitě vypnou a snaží se vyhnout situaci, kdy by se mohli upálit před svými vrstevníky.

Sdílení osobních údajů je ze své podstaty riskantní, ale hry poskytují pravidla, která je dělají bezpečnějšími. Jen málo lidí dobrovolně dobrovolně přihlásí osobní údaje do skupiny, ale během hry se téměř každý zúčastní svobodně, pokud jde o jejich tah.

Hry poskytují bezpečný prostor pro interakci, který může usnadnit a snížit riziko, že jste sami sebou, a ve skutečnosti dokonce odměňuje každého za účast. Kolik lidí by udělalo dojem zemědělského zvířete před skupinou? Co takhle během šarád?

Další zajímavou výhodou her je, že jsou ve výchozím nastavení zábavnější. Přimět svůj tým, aby si koupil zoom happy hour nebo team building cvičení, je těžké – ale nadchnout je pro hru trivia nebo únikové místnosti je mnohem jednodušší.

 

Hry podporují aktivní pozornost

Jedním z velmi silných aspektů online hry je, že obecně vyžaduje, aby všichni účastníci věnovali pozornost nebo riskovali ztrátu nebo byli povoláni. Hraní hry na Slides With Friends nebo podobné platformě bude mít všechny účastníky aktivně zapojené. Aktivní pozornost herního prostředí je v přímém kontrastu s mnoha zoom schůzkami, kde polovina publika může být na jiné kartě, zatímco mluvíte.

Jak si možná dokážete představit z reálných rozhovorů, aktivní pozornost je předpokladem pro budování skutečných vztahů a vazeb a hry jsou vynikajícím nástrojem pro vytváření prostředí, které je zralé pro budování týmu.

Upozornění: aktivní zapojení může být velmi únavné, zejména u videohovorů, a nadužívání her k vynucení pozornosti může snadno vést k vyčerpanému publiku. Klíčem k tomu, abyste se tomu vyhnuli, je správné rozestupy, přestávky a správná frekvence použití.

 

Hry vytvářejí sdílené sociální vzpomínky

Pomyslete na konverzaci, kterou jste měli se skupinou přátel nebo blízkými spolupracovníky. Jak často někdo říkal "pamatuješ si, když jsme dělali X" .. Nebo.. "Co to bylo za film, na který jsme se dívali?"

Tento druh sdílení informací se nazývá Transaktivní paměť a je klíčovou součástí vytváření blízkých vztahů a vytváření týmu, který funguje dobře společně. Každá osoba ve vysoce spolupracujícím týmu pomůže udržovat sdílenou skupinovou paměť a porozumění tak, že skupina maximalizuje silné stránky každého člena, kompenzuje slabiny a celý tým může optimálně spolupracovat na dosažení sdíleného cíle.

Hry pomáhají vytvářet tyto sdílené vzpomínky tím, že dávají členům skupiny nový zážitek a pak žádají všechny, aby se zúčastnili, vzpomněli si na informace a pracovali společně. Všechny tyto akce se spojují do události, kterou si členové týmu mohou společně pamatovat a používat k tomu, aby se navzájem hlouběji učili a porozuměli si.

 

Zdroj: slides with friends