Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Máme tipy od HRistů

 

Firmy stále nabírají a pokud toho chcete využít, čeká vás poměrně nová věc – online pohovory. Tato možnost se bude v náboru objevovat stále častěji. Abychom vám s nimi pomohli, připravili jsme spolu s personalisty manuál, jak v nich uspět. A jako bonus tu máme pár firem, které potřebují možná právě vás!

1. Nalaďte se

Doma sice občas můžete mít pocit, že se nemusíte tolik snažit, že je všechno v klidu, protože jste přece doma. Pro pohovor ale potřebujete trochu jiný mindset. „Nalaďte se, jako byste na místě byli osobně,“ radí náborář Petr Zajíček z Komerční banky.

2. Prověřte techniku

Odzkoušejte kameru a zvuk, seznamte se s programem, kde bude pohovor probíhat. Prostě jak nám řekli náboráři z Notina: „Určitě si nezapomeňte předem vyzkoušet potřebnou techniku a zajistěte si klidné prostředí, abyste tím nerozhodili hlavně sami sebe.“ Většina personalistů referovala, že spojení se vždy povede navázat, v záloze je vedle Skypu či WhatsAppu vždy starý dobrý telefonát.

3. Ptejte se

Při online pohovoru je důležité bavit se o věcech, které byste jinak postřehli už při osobní návštěvě, ať máte představu o běhu firmy a její kultuře. „Přeci jen od vstupních dveří po uvedení do místa, kde probíhá pohovor, si dokresluje kandidát obrázek, jak to ve firmě vypadá, kde je kafe, kde se nají, jaké mají lidi a pracovní místa, až třeba po to, kde sedí tým a kde bude jeho místo,“ dodává Zajíček.

» Tipy, na co se můžete zeptat načerpáte na Atmoskop.cz.

4. Využijte výhod domova

Domácí pohovor může mít vlastně i své výhody. Můžete si v klidu připravit poznámky, které byste normálně nechtěli mít s sebou, v nich mít svoje napsané dotazy nebo informace, co byste k určitým částem svého CV chtěli zmínit. A navíc nemusíte tolik řešit, co si vzít na sebe. Většina personalistů nábor také dělá z domova a dokáží se do vaší situace vžít.

A jak to probíhá konkrétně? Zeptali jsme se několika personalistů, kteří ve své práci nezahálí, aby nám průběh náboru v období koronaviru přiblížili.

Komerční banka

Tým náborářů Komerční banky se přesunul na home office, a do online probíhá komunikace, i co se týče náboru. Na změnu byli relativně dobře připraveni, už předtím pro některé pohovory používali převážně Skype přes web – nyní tam přesunuli všechny. Pokud kandidáti chtějí, je možné se v závěrečném kole potkat i osobně za dodržení veškerých bezpečnostních opatření. „V online pohovorech jdeme nyní více do hloubky, diskuze trvá trochu déle, možná je někdy méně dynamická, ale jinak se moc věcí nezměnilo. Víme, že člověk přichází o celkový dojem z firmy, a ten mu musíme zprostředkovat,“ vysvětluje Petr Zajíček.

Na náboru samotných pozic se v Komerčce nic nezměnilo, stále hledají řadu technologických pozic, na centrálu do RISKu, Auditu nebo podporující online prodej. Všechny nabídky práce najdete zde.

Zentiva

Léky se vyrábí i nadále, některé totiž pomáhají i při boji s koronavirem, a výroba se tudíž v Zentivě zvyšuje. Pokračuje tedy i nábor a jediné, co se výrazně změnilo, je forma pohovorů – vše probíhá online a především přes Skype či WhatsApp. Další novinkou je, že už u prvního kontaktu je přítomen manažer. Ve firmě jsou mile překvapeni, že online nástroje v náboru dobře fungují a že s jejich pomocí dokázali nahradit standardní nábor. „Vždycky se nám s kandidáty podaří spojit, ale i tak doporučuji vyzkoušet si aplikace dopředu nanečisto, zkontrolovat kvalitu připojení a nebát se online prostředí,“ komentuje aktuální situaci náborářka Petra Víková.

Zentiva se snaží dát šanci i lidem z jiného oboru, kteří o svou práci nedávno přišli, náboráři se tak snaží veškeré životopisy poctivě pročítat a v nich hledat vhodné uchazeče. Jejich aktuální nabídku najdete zde.

Notino

I v Notinu, největším online prodejci parfémů a kosmetiky, nábor z velké části přesunuli do online. Některé pozice sice byly dočasně pozastaveny, především na prodejnách, ale na další klíčové role stále hledají nové kandidáty. Náboráři si uvědomují, že osobní kontakt je obtížně nahraditelný, a tak se snaží, aby zájemcům co nejvíce přiblížili pracovní prostředí i na dálku. V praxi to znamená, že ačkoli struktura pohovoru jako takového se výrazně nezměnila, jdou více do detailu v rámci popisu firemní kultury a atmosféry. Kandidátům pak doporučují: „Připravte se dle klasických zásad pohovoru. Je chyba vzít to na lehkou váhu jen proto, že jste doma.“

 

Zdroj: https://www.jobs.cz/poradna/jak-na-online-pohovor-mame-tipy-od-hristu/