Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Každý manažer a týmový vedoucí ví, jak důležité jsou schůzky pro fungování týmu.

Nicméně, jak se říká - všeho moc škodí. A to platí i pro meetingy. Příliš častá setkání mohou mít na pracovní morálku a výkonnost týmu negativní dopad. Zde jsou čtyři důvody, proč byste měli zvážit omezování individuálních schůzek i týmových porad a dát místo toho svému týmu větší prostor na práci.

 

Schůzky samy o sobě produktivní většinou nejsou

Jak uvádí Forbes, schůzky mají být nástrojem, který pomůže pracovníkům být efektivnější a produktivnější, nikoli cílem samy o sobě. Pokud se týmu nahromadí tolik meetingů, že jim zbývá málo času na skutečnou práci, stávají se kontraproduktivními.

 

Kalendář plný schůzek zbytečně zahlcuje mysl pracovníka

Každý meeting na jeho účastnících vyžaduje určitou mentální kapacitu a energii. Pokud se schůzky kupí, zaměstnanci mají méně času na strategické plánování a hlubokou práci. Výsledkem je, že úkoly, které vyžadují soustředění, se odkládají na dobu „po všech těch schůzkách“ – což často znamená pozdě večer. Nebo za dva dny. Nebo také nikdy. Pamatujte, že kreativitě a inovaci se daří v klidných chvílích, ne mezi třetí a čtvrtou poradou dne.

 

Multitasking během meetingů nefunguje

Když se pracovníci musí účastnit příliš mnoho porad, mají tendenci během jednání kontrolovat emaily, odpovídat na zprávy nebo dokonce dokončovat jiné úkoly. Časté meetingy podporují multitasking, ten ale snižuje kvalitu práce i kvalitu výsledků. Místo toho, aby se zaměstnanci plně soustředili na schůzku nebo úkol, na kterém pracují, nedělají pořádně ani jedno. Výsledkem tedy je, že schůzky jsou neefektivní a úkoly jsou nedodělané.

 

Méně schůzek znamená více prostoru na samostatnou práci a kreativní přemýšlení

Čím méně času zaměstnanci stráví na schůzkách, tím více času mají na samostatnou práci a zodpovědnost za své projekty. Zkuste svému týmu více důvěřovat a dát jim prostor k tomu, aby si svůj čas organizovali sami. Uvidíte, že zvýšíte nejen jejich efektivitu, ale i spokojenost. Není třeba být u všeho – pokud svůj tým vedete dobře, bude vědět, co dělat i bez neustálých jednání a týmových porad.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com