Vidět zaměstnance v datech, personální papírování nechat AI. Sloneek získal 3,6 milionu eur na cestu do Evropy
Může ve střední Evropě vzniknout globální recept na řešení přehřátého pracovního trhu nebo snižující se produktivitu firem? Může. Důkazem jsme toho my – Sloneek. Šéfům a personalistům malých i velkých firem umožňujeme vidět jejich týmy v datech, podporovat a rozvíjet talenty a řídit lidskou efektivitu a motivaci. HRistům umožňujeme díky zapojení AI vyměnit byrokracii a personální papírování za práci s lidmi. A nyní nám v tom pomůže investice více než 90 milionů korun (3,6 milionu eur).
Hlavními investory aktuálního late-seed kola se staly fondy Purple Ventures II, Venture to Future a Vision Ventures, které doplní investice z minulých let. V roce 2022 získal Sloneek od Presto Ventures & Vision Ventures 1 milion eur, v roce 2020 pak od Vision Ventures 350 tisíc eur. Nové finance přichází ve chvíli, kdy Sloneek meziročně roste více než trojnásobným tempem, letošní obrat očekává ve vyšších jednotkách milionů eur, zdvojnásobil počet klientů a většinu nových již získává mimo Česko.
„Sloneek umožňuje personalistům rozvíjet lidi ve firmách a administrativu nechat technologiím díky zapojení AI nástrojů. Za celým projektem stojí sladěný tým zkušených profesionálů s jasnou vizí, které věříme,“ vysvětluje Jan Davídek, partner Purple Ventures.
„Investice přichází v pravý čas. Nejen evropské firmy se připravují na novou etapu – více než polovinu produktivních zaměstnanců již tvoří mileniálové a generace Z, otevírají se příležitosti pro efektivnější práci, ale zároveň se zvyšují rizika, pokud firmy změnu nezvládnou. Lidé jsou bez přehánění alfou a omegou úspěchu jakékoli ekonomiky a my máme možnost posunout práci s nimi na úplně novou úroveň,“ zmiňuje Filip Lukáč, CEO Sloneek. „Investoři si náš potenciál velice dobře uvědomují.“
A právě investice nám pomůže mimo jiné v dalším technologickém rozvoji. V příštím roce plánujeme představit například pokročilou platformu pro detailní analýzu lidského potenciálu skrze takzvané „people analytics“, práci s reportingem nejen pro HR managery, ale také CEOs a CFOs, nebo pokročilé integrace.
„Sloneek má našlápnuto stát se category leaderem v oblasti automatizace a analýzy lidských zdrojů. Mimo jiné chceme přispět k naprosto standardnímu využívání AI v oboru, kde je zatím velký nevyčerpaný potenciál,“ říká Filip Lukáč.
Již dnes Sloneek využívají nejen desítky společností z Česka a Slovenska, ale také řada firem ze všech koutů Evropy a také z USA. Jmenovitě jde například o Lindt, Volvo, Savills, Panattoni, Knight Frank nebo tuzemské startupy Carvago či Košík. Investici proto chceme kromě technologického rozvoje využít i pro růst v zahraničí. První zastávkou se stane Itálie.
„Itálie je pro nás velice zajímavý trh. Na jednu stranu se místní firmy dlouhodobě potýkají s nedostatkem talentovaných lidí, které se vláda snaží pobídkami přitáhnout zpět do vlasti, na druhou stranu je zde zajímavá startupová scéna, kde se daří rozvíjet ekonomiku s přidanou hodnotou,“ říká Filip Lukáč. „Jakmile si v Itálii vysloužíme ostruhy, nabyté zkušenosti využijeme i na ostatních západních trzích.“
„Sloneek je startupem pouze svou flexibilitou a rychlostí. Při úzké spolupráci během investice jsme totiž na vlastní kůži zažili, jak vypadá schopný management, propracovaný business plán a jasná strategie při vstupu na nové trhy. To se u startupů v této fázi jen tak nevidí,“ zmiňuje Martin Banský, Vice Chairman & Investment Manager Venture to Future Fund. „Ve VFF jsme přesvědčeni, že Sloneek se svým produktem u nových zákazníků na mezinárodním trhu uspěje. Z našeho zkušeného pohledu má před sebou zajímavou a dlouhou budoucnost.“
„Sloneek od naší investice díky skvělému produktu i týmu rychle roste, drží si nízké náklady na akvizici zákazníků a zároveň vysokou zákaznickou retenci. Čím dál více firem navíc naskakuje do hybridního módu, který s sebou přináší výzvy v oblasti onboardingu, každodenního fungování i dlouhodobé angažovanosti zaměstnanců. Moderní firmy už vnímají Sloneeka jako nezbytnou součást sady SaaS nástrojů pro své řízení,” dodává Přemysl Rubeš, šéf a zakladatel Presto Ventures, které firmu podpořilo před dvěma lety.
Kdo nevidí lidi v datech, ten je neřídí. Firmy si to začínají uvědomovat
Samotný proces hledání investora trval zhruba půl roku a podle našeho CEO Filipa Lukáče je výsledek s ohledem na dění na trhu nad očekávání dobrý. Svou roli sehrál především fakt, že jsme našli recept na problémy, které trápí v podstatě všechny firmy v západní Evropě – tedy odliv talentů a klesající produktivita týmů při rostoucích nákladech na zaměstnance. Kromě ekonomických otřesů je na vině také demografie a generační obměna. I tu však dokáže firmám pomoci odřídit a předejít tak plýtvání lidským potenciálem.
Nad rámec běžných služeb HR platformy, jako je digitalizace „papírování“, řízení náboru nebo onboardingu totiž Sloneek nabízí robustní strategické funkce, které zcela mění způsob, jak mohou firmy k řízení lidí přistupovat. Funkce umožní vedení vidět práci týmů i jednotlivců v datech. Snadno tak lze identifikovat pracovníky, u kterých není plně využíván jejich potenciál, hrozí riziko výpovědi kvůli pomalému osobnímu rozvoji anebo u kterých naopak dochází k dlouhodobé neefektivitě.
Samotným HR manažerům se pak díky Sloneeku vrací jako hlavní náplň agendy strategická práce s lidmi. Tedy rozvíjení lidí, zvyšování produktivity, spokojenosti i loajality. Pomáhají v tom AI nástroje, které na sebe přebírají jejich každodenní agendu. Naším cílem tedy není nahradit personalisty umělou inteligencí, ale naopak je zbavit repetitivní, mnohdy nekvalifikované práce s velkým prostorem pro lidskou chybu.
„Nejen v Česku platí, že průměrná firma vyplýtvá fluktuací, ztrátou talentů a náborem nevhodných lidí mezi 30 až 40 % nákladů na zaměstnance. O ušlém potenciálu, který pramení z nízké produktivity, ani nemluvě. To jsou obrovské peníze i s přihlédnutím k tomu, jak drahá je práce v Evropě. Zastavit to mohou HR manažeři, jenže ti jsou dnes zavaleni banální agendou a ke strategické práci se dostanou málokdy. A právě to pomáháme měnit,“ uzavírá Filip Lukáč.
Zdroj: sloneek
Autor: Milan Rataj, Customer happiness Lead