Prvním krokem k tomu, abyste nalezli ty správné nabídky, je si hned na začátku uvědomit, co vlastně hledáte.
Kam chcete svou kariéru směrovat a co jste pro ni ochotni udělat. Na co se tedy při čtení inzerátů zaměřit, abyste objevili práci přesně pro vás?
Hezký název pozice není všechno
Nenechte se napálit sexy anglickým názvem pozice. Mnoho inzerátů používá anglicismy a každý druhý je manažer, jenže realita pracovní náplně může být úplně jiná než manažerská. Podívejte se raději na popis úkolů, které budete vykonávat.
Kvalitní nabídka obsahuje několik částí, díky kterým si uděláte bližší představu o tom, s jakou firmou máte tu čest. V dobrém inzerátu nechybí informace o:
- společnosti
- pracovní pozici
- požadavcích na kandidáta
- co firma nabízí
- kontakt na odpovědnou osobu
Co to po vás chtějí?
Vzdělání, praxe, cizí jazyky, znalost počítačových programů a asi tak tisíc dalších věcí. Firmy si do inzerátů někdy dávají i požadavky, které jsou pro danou pozici diskutabilní. Na druhou stranu i to vám může o společnosti něco napovědět.
Odpovězte na nabídky, u kterých z alespoň 80 % splňujete požadavky. Buďte však zdravě kritičtí k sobě i popisu toho, co firma požaduje. Chtějí zkušeného účetního se sedmi lety praxe? Jako čerstvého absolventa vás nepozvou ani do prvního kola.
Čím firma láká uchazeče (a na jak dlouho)
V inzerátu firma prodává i sebe, respektive danou pozici. Snaží se atraktivně popsat náplň práce a zaměstnanecké benefity. Na co se při čtení nabídky zaměřit?
Opět si uvědomte, co je pro vás zásadní a za co chcete svou práci „vyměnit“. Je to určitá výše mzdy? Nebo pružná pracovní doba? Počet dnů dovolené, služební auto, možnost kariérního postupu? Tohle všechno můžete v inzerátech najít. Anebo si nabídky nabídky práce filtrujte podle vlastních kritérií.
Z inzerátu by také mělo být jasné, zda je smlouva na dobu určitou nebo neurčitou. Pokud je vypsáno více možností, může to poukazovat na to, že firma ještě nemá úplně ujasněné zařazení pozice do struktury.
Proklepněte si budoucího zaměstnavatele
Inzerát snese hodně, proto si informace prověřte. Zkuste si firmu vyhledat na stránce Atmoskop.cz, která sbírá zkušenosti současných i bývalých zaměstnanců. Díky jejich komentářům si uděláte obrázek o tom, jak to ve firmě skutečně funguje. A pokud někde vnímáte rozpor nebo byste uvítali více informací, doptejte se na to personalisty na osobním pohovoru.
Zdroj: jobs.cz