Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Dejte si pozor na kandidáty, kteří při pohovorech říkají "vždy" a "nikdy"

 

Studie s názvem "Proč noví zaměstnanci selhávají" nedávno zjistila, že 89 % neúspěšných náborů je důsledkem špatných (nebo nesouladných) postojů – nikoli nedostatku technických dovedností. Z více než 20 000 nově přijatých zaměstnanců byly mishire s největší pravděpodobností důsledkem nedostatku koučovatelnosti, emoční inteligence, motivace nebo temperamentu. Pouze 11 % pramenilo z nedostatku technických dovedností.

I když se postoj může zdát éterická a obtížně hodnotitelná, často ji poznáte podle jazyka kandidáta. Pokud personalisté a náboroví manažeři umí dobře naslouchat, špatné postoje se velmi rychle projeví při pracovních pohovorech.

Je zřejmé, že katastrofálně špatné postoje lze snadno určit. Představte si kandidáta, který řekne něco jako: "O vaší společnosti nic nevím. Chci jen rychle vydělat peníze." Mnoho kandidátů se však bude snažit své problematické postoje maskovat, takže odhalení problémů bude vyžadovat určité úsilí navíc.

Další studie "Slova, která vás stojí pracovní pohovor" analyzovala 20 572 odpovědí na pracovní pohovory, aby identifikovala slova, která předpovídají pravděpodobné neúspěchy při náboru. Ukázalo se, že kandidáti s nízkým výkonem používali o 103 % více absolutních hodnot než kandidáti s vysokým výkonem. Absolutna jsou slova, která označují černobílý styl myšlení: vždynikdyvšechnonemožnéabsolutně , nezpochybnitelně atd.

Představte si, že se zeptáte kandidáta: "Mohl byste mi říct o situaci, kdy jste dostal tvrdou zpětnou vazbu od šéfa?" V ideálním světě byste slyšeli úžasná specifika o přesné zpětné vazbě, o tom, co se naučili a jak se do budoucna zlepšili. Ti s nízkým výkonem vám však pravděpodobně poskytnou odpověď plnou absolutních hodnot, která postrádá detaily a nuance odpovědi vysoce výkonného pracovníka.

Zde je několik reálných odpovědí od lidí s nízkým výkonem, které jsou přeplněné absolutními hodnotami:

  • "Ve svém posledním zaměstnání jsem nikdy nedostal žádnou kritickou zpětnou vazbu, ale na druhou stranu jsem tam byl jen dva roky."
  • "Tohle jsem nikdy nezažil. Vždycky jsem měl jen pozitivní zpětnou vazbu, ale nikdy nic, co by bylo těžké poslouchat."
  • "Můj poslední šéf mi dal zpětnou vazbu, ale nebylo možné se z ní něco naučit, protože byla tak vágní."
  • "Každou zpětnou vazbu vždy přijímám s pozitivním přístupem."
  • "Pokud kritika není nepodložená a nekonstruktivní, nikdy bych nereagoval negativně. Každá zpětná vazba je dobrá zpětná vazba. Bez zpětné vazby, ať už pozitivní nebo negativní, nikdy nebudete schopni změřit, jak práce, kterou děláte, ovlivňuje zákazníky."

Všimněte si, jak tyto reakce postrádají detaily a nuance, nemluvě o sebeuvědomění a kritické sebereflexi. Používání absolutních hodnot může pramenit z nejistoty, potřeby předvádět se, černobílého myšlení nebo nedostatku intelektuální flexibility. Kdy jste naposledy zažili situaci, která byla v reálném světě "vždycky" určitým způsobem?

Nejlepší kandidáti předkládají odpovědi plné podrobností a specifik. A je to proto, že mají úžasné zážitky, o které se nemohou dočkat, až se o ně s vámi podělí. Předpokládejme například, že se zeptáte vysoce výkonného pracovníka: "Mohl byste mi říct o situaci, kdy jste v práci čelil těžké výzvě?" Člověku neprospěje, když řekne: "Ach ano, to se mi vždycky/nikdy nestalo."

Místo toho vám vysoce výkonný pracovník řekne, obvykle podrobně, o tom, kolikrát obdržel tvrdou zpětnou vazbu. Zde je například odpověď z reálného života od vysoce výkonného pracovníka: "Vydal jsem zprávu, aniž bych ji zkontroloval, a rozeslal jsem nepravdivé informace. Šéf mi na to zavolal. Spěchal jsem a přeskočil jsem kritický krok. Měl pravdu, když se mnou o tom mluvil. Bez ohledu na to, jaký je termín, je lepší udělat práci správně, než poskytnout nesprávné informace."

Zatímco vysoce výkonní nabídnou podrobnosti, ti méně výkonní s větší pravděpodobností okoření svůj jazyk absolutními hodnotami, aby se pokusili znít jako vysoce výkonní.

Je pravda, že určit tento typ jazyka při skutečném pracovním pohovoru vyžaduje určitou praxi. Ale jedním z nejrychlejších způsobů, jak se stát kompetentním v naslouchání absolutním hodnotám, je... Naslouchání absolutním hodnotám. A tím myslím opravdu naslouchat. Když kandidát mluví, vy nemluvíte, nepřerušujete ho ani nemluvíte. Místo toho jste plně přítomni a naladěni na každé slovo, které vyjde z jejich úst, zejména na slova jako vždy a nikdy.

 

zdroj: ere.net