Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Tři položky, které by měl obsahovat každý diář. Je naším každodenním společníkem, rádcem, asistentkou, ale také přítelem. Řeč je o diáři, tentokrát papírovém.  To, jak používáme náš diář, je logicky dost často závislé na našem životním stylu a také na povinnostech.

Pokud nechceme žít jen ze dne na den či z týdne na týden, vyplatí se při výběru diáře se trochu zamyslet a srovnat si své potřeby.

Slovo „diář“ vyhledává měsíčně v průměru bezmála 700 lidí, přičemž koncem roku tato aktivita vždy logicky roste. I přes postupující technologii stále mnoho lidí preferuje papír. Důvody, stejně jako +/- ,nechme teď stranou.

Vzhled je důležitý, ale vnitřek rozhoduje. U diáře dvakrát!

Je to jako ve vztazích – s krásným partnerem upoutáme pozornost, ale nemusí nás to nutně obohatit. A jak říká můj kamarád: co máš v diáři, to je tvůj život. Je jen na našem zvážení při výběru, zda skutečně potřebujeme v dnešní době kilometrovník či telefonní předvolbu do Albánie. Když se zamyslím, co by mi měl diář přinést, napadají mě v zásadě tři důležité oblasti:

  • oblast pro řízení priorit
  • oblast pro operativní vedení úkolů
  • oblast pro poznámky a zápisky všeho druhu

Hledejte diář, kde budete řídit své priority

Wikipedie spojuje slovo „řízení“ nejčastěji se synonymem „ovládání“. Často podléháme iluzi, že řídíme/ovládáme svůj čas. Tak se o tom i bavíme. Jedním z velkých „aha momentů“ pro mě bylo, když jsem začal řídit priority namísto času. Ve skutečnosti neřídíme čas jako takový, ale priority, kterými jej naplníme.

Proto mé doporučení zní – nevybírejte pouze podle krásného designu. Mnohem důležitější, chci-li skutečně v diáři pracovat, je jeho funkčnost a prostor pro dostatečnou organizaci denních priorit dle našich potřeb. Ve skutečnosti není důležité mít předtištěné hodiny od 6 do 21, ale mít prostor si takto dlouhý den naplánovat, a to s ohledem na skutečnost, že každý den je jiný a zítra to může být zcela jinak.

Zkuste se podívat na svůj den z hlediska toho, co je pro vás v danou chvíli nejdůležitější, co vás posune nejdál. A to dejte do diáře! Přizpůsobte čas svým prioritám a ne naopak.

Den plný úkolů

S řízením priorit souvisí i organizace menších úkolů. Představte si den, kdy nemáte žádnou konkrétní činnost, jen víte, že budete pracovat od-do, v kanceláři nebo doma. Víte, že chcete udělat seznam 15 úkolů. Kam si je zapíšete?

Vídám často tento seznam buď na samostatném papírku, nebo vepsaný do běžného kalendária. Jak potom sledovat svou efektivitu, čas trávený na jednotlivých úkolech? Jak příště lépe naplánovat svůj den, když nemám přehled, kolik toho stihnu, za jak dlouho a jak?

Má rada zní: vybírejte takový diář, který vám dává prostor na zápis vašich úkolů i projektů v přehledné struktuře a s rychlou dohledatelností.

Kam s poznámkou?

Základní slabinou diáře bývají mnohdy poznámky. Člověka to nutí buď nosit další sešit, nebo řešit poznámky jinou cestou.

Myslete proto při výběru diáře i na poznámky a hledejte takový, který nabízí dost místa na celý rok. Poznámky indexujte, a získejte tak větší přehled.

 

Zdroj: www.mitvsehotovo.cz