Výkonnost a angažovanost lidí v práci jsou dlouhodobě jedněmi z nejpalčivějších témat manažerů. A tak některé firmy ve snaze tyto faktory zvýšit stále dokola nechávají testovat své týmy, zkoumají osobnost jednotlivců a často už zapomínají, že vše začíná a končí u motivace. Motivace se však dá také dobře měřit, a dokonce i měřitelně zvyšovat.
Dnešní situace na trhu práce je poměrně výjimečná. V České republice je rekordně nízká nezaměstnanost, mnoho firem se potýká s nedostatkem zaměstnanců a společnosti hledají čím zaujmout potenciální kandidáty. Současně roste zastoupení tzv. generace Z, tzn. lidí narozených od druhé poloviny 90. let, u nichž se vedou rozsáhlé diskuse nad tím, co očekávají a jak odlišný způsob vedení a řízení potřebují.
Systém odměňování je nezbytnou součástí personální strategie firmy a zároveň funkčním nástrojem vedení a zapojení zaměstnanců. Zásadním způsobem ovlivňuje kvalitu zkušenosti zaměstnanců v průběhu jejich působení ve firmě. Odrazem takové zkušenosti je pak jejich osobní přístup, výkon, aktivita a loajalita vůči společnosti. Způsob odměňování je také důležitou součástí reputace firmy jako zaměstnavatele a ve velké míře určuje jeho atraktivitu na trhu práce.
Snad neexistuje jediná firma v České republice, která by nezaznamenala alespoň jednu diskusi na téma brand (značka) zaměstnavatele. Ve světě personalistiky je to v současné době jedno z hlavních témat, a to české firmy tlačí k tomu, aby se tomuto tématu věnovaly. Za jakým účelem? V dnešní době rekordně nízké nezaměstnanosti je to poměrně jasné – přitáhnout do firmy více kvalitních zaměstnanců. V čem ale může v každé firmě tkvět „brandový kámen úrazu“?
Jak jinak se nachystat na podzim, který je už úředně potvrzen a vládne. Stromy se zatím ke žloutnutí moc nemají, ale my už si můžeme upravit byt tak, aby nás temnější dny, které přijdou, nezaskočily.
Nedávno začala škola a s ní přišel ruku v ruce nepříjemný sychravý podzim plný deště, únavy a povinností. Jak překonat nepříjemné počasí a nudné přednášky? Přinášíme vám několik rad, jak snáze přežít první školní týdny zimního semestru!