Bývá to častý scénář. Firma založená před 15 lety několika nadšenci. I když byly začátky nepředstavitelně těžké, vlastně si to užívali. Každý sebemenší úspěch byl provázen obrovským nadšením. Každý posun byl srovnatelný s dobytím nějaké velehory. I když k smrti unavení, všichni šťastní. První pořádné prostory, první zaměstnanci, první velké zakázky. Hra, která skrývá mnoho bariér, ale díky které mohli opravdu prožívat ten nával životní energie, které měli na rozdávání. Jak vypadá příběh této firmy dnes?
Výkonnost a angažovanost lidí v práci jsou dlouhodobě jedněmi z nejpalčivějších témat manažerů. A tak některé firmy ve snaze tyto faktory zvýšit stále dokola nechávají testovat své týmy, zkoumají osobnost jednotlivců a často už zapomínají, že vše začíná a končí u motivace. Motivace se však dá také dobře měřit, a dokonce i měřitelně zvyšovat.
Dnešní situace na trhu práce je poměrně výjimečná. V České republice je rekordně nízká nezaměstnanost, mnoho firem se potýká s nedostatkem zaměstnanců a společnosti hledají čím zaujmout potenciální kandidáty. Současně roste zastoupení tzv. generace Z, tzn. lidí narozených od druhé poloviny 90. let, u nichž se vedou rozsáhlé diskuse nad tím, co očekávají a jak odlišný způsob vedení a řízení potřebují.
Systém odměňování je nezbytnou součástí personální strategie firmy a zároveň funkčním nástrojem vedení a zapojení zaměstnanců. Zásadním způsobem ovlivňuje kvalitu zkušenosti zaměstnanců v průběhu jejich působení ve firmě. Odrazem takové zkušenosti je pak jejich osobní přístup, výkon, aktivita a loajalita vůči společnosti. Způsob odměňování je také důležitou součástí reputace firmy jako zaměstnavatele a ve velké míře určuje jeho atraktivitu na trhu práce.
Snad neexistuje jediná firma v České republice, která by nezaznamenala alespoň jednu diskusi na téma brand (značka) zaměstnavatele. Ve světě personalistiky je to v současné době jedno z hlavních témat, a to české firmy tlačí k tomu, aby se tomuto tématu věnovaly. Za jakým účelem? V dnešní době rekordně nízké nezaměstnanosti je to poměrně jasné – přitáhnout do firmy více kvalitních zaměstnanců. V čem ale může v každé firmě tkvět „brandový kámen úrazu“?